نوبت دهی اینترنتی درمانگاه

خدمات بخش اورژانس :
 
بخش اورژانس با ظرفیت 20 تخت فعال مجهز به آخرین دستاوردهای مهندسی پزشکی است ، اتاق های مجزای ، CPR , ایزوله , نوار قلب و اتاق عمل اورژانس از مزیت‌های نسبی این واحد می باشند. این واحد به صورت ۲۴ ساعته و با کادری مجرب آماده ارائه خدمات درمانی به مراجعین محترم می ‌باشد
 
این بخش دارای دو اتاق ایزوله تک تخته مطابق با استانداردهای کشوری می باشد.
 
دارای یک اتاق ۲ تخته آتل گیری که توسط  پزشک طب اورژانس انجام می گردد.

 
انجام اقدامات اولیه و حیات بخش در اتاق احیای قلبی و ریوی (CPR ) ۲ تخته مجهز به کلیه تجهیزات پیشرفته و پروسیجرهای  اورژانسی، اداره مصدومین ترومایی،ارتوپدی و انتقال آن ها به اتاق عمل ، ارائه خدمات پرستاری براساس استانداردهای سازمان نظام پرستاری و ارائه پکیج آموزشی پس از ترخیص بیماران و پیگیری درمان آن ها با ارائه تلفن مشاور در این بخش انجام می شوند.
 
اورژانس با حضور یک متخصص طب اورژانس و یک پزشک عمومی در هر شیفت صبح /عصر/شب/به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمت به بیماران می باشد.

.اورژانس بیمارستان مجهز به 2 تخت تزریقات سرپایی بانوان و 2 تخت سرپایی تزریقات آقایان می باشد

شماره تلفن بخش:236 و 238

  • 1403/03/16 - 13:25
  • - تعداد بازدید: 72
  • - تعداد بازدید کنندگان: 53
  • زمان مطالعه: 3 دقیقه

زمین ما، آینده ما

334264.mp3 زمین ما، آینده ما

روز جهانی محیط‌ زیست هر سال در ۵ ژوئن (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) گرامی داشته می‌شود. این روز به منظور محافظت از طبیعت، کاهش آلودگی و بهبود شرایط محیطی برگزار می‌شود. شعار امسال با عنوان «زمین ما، آینده ما» بر موضوع «احیای زمین‌های کشاورزی، بیابان‌زدایی و مقابله با خشکسالی» تمرکز دارد. این روز، فرصتی است تا به مسائل زیست‌محیطی توجه کنیم و به بهبود و حفاظت از محیط‌ زیست کمک کنیم.

 

شعار روز جهانی محیط زیست ۲۰۲۴

هرسال شعار خاصی، با توجه به مشکلات زیست‌محیطی زمین، برای روز جهانی محیط زیست انتخاب می‌شود. شعار امسال با عنوان «زمین ما، آینده ما» بر موضوع «احیای زمین‌های کشاورزی، بیابان‌زدایی و مقابله با خشکسالی» تمرکز دارد. بر اساس گفته کنواسیون مبارزه با بیان‌زدایی سازمان ملل، در حدود ۴۰ درصد از زمین‌های کره زمین تخریب شده که روی زندگی بیشتر از نیمی از جمعیت جهان تأثیر مستقیمی دارد. میزان و مدت خشکسالی در هر منطقه از سال ۲۰۰۰ تا الان در حدود ۲۹ درصد افزایش یافته است؛ در صورتی که اقدام جدی برای مقابله با این مسئله صورت نگیرد، تا سال ۲۰۵۰ حدود سه‌چهارم جمعیت جهان تحت تأثیر خشکسالی قرار می‌گیرند.

 

اهمیت روز جهانی محیط زیست

۱. افزایش ارتباط با طبیعت

این روز یادآور اهمیت طبیعت برای رفع نیازهای انسانی، تأثیر طبیعت در بهبود حال فردی و ارتباط عمیق انسانی با طبیعت است.

۲. افزایش آگاهی مردم

در مقایسه با گذشته اکنون درک بهتری از اهمیت حفاظت از طبیعت و منابع تجدیدناپذیر دارند؛ اما با این وجود بسیاری از افراد در مناطق مختلف جهان آگاهی عمیقی نسبت به این مسئله ندارند.

۳. تشویق به فعالیت برای محافظت از طبیعت هرروز بیشتر از قبل، محیط زیست با مواد آلاینده و سموم آلوده می‌شود. این آلودگی‌ها تأثیر زیادی بر سلامت ما دارد و موجب ابتلا به بیماری‌های تنفسی و سرطان می‌شود. افزایش آگاهی نسبت به مسائل زیست‌محیطی باعث تشویق افراد به محافظت و بهبود محیط اطراف می‌شود.

 

پیشنهادهایی برای حفاظت از محیط زیست

۱. بازیافت زباله

نخستین توصیه برای حفاظت از محیط زیست بازیافت زباله‌ها است. اگرچه این توصیه ساده به نظر می‌رسد، هنوز بسیاری از افراد به اهمیت آن توجهی ندارند و زباله‌های خود را تفکیک نمی‌کنند. با این وجود، بازیافت از جمله راه‌های مهم برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی است.

۲. کاشت درخت

درختان گازهای آلاینده مثل نیتروژن، آمونیاک دی‌اکسید گوگرد و ازن را جذب و با نگه‌داشتن ذرات‌شان در برگ و تنه، این گازها را فیلتر می‌کنند. در صورتی که درختان در نزدیکی هر خانه کاشته شوند، نیاز به تهویه هوا در تابستان را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهند. این مسئله خود باعث کاهش مصرف انرژی و آلودگی نیروگاه‌ها می‌شود.

۳. داوطلب شدن در فعالیت‌های محیط زیست از جمله راه‌هایی که باعث افزایش آگاهی و اقدامات مؤثر در حفاظت محیط زیست می‌شود، فعالیت داوطلبانه در پارک‌های ملی یا گروه‌های حفاظتی از محیط زیست است.

 

نکات جالب درباره روز جهانی محیط زیست

پنل‌های خورشیدی

بزرگترین مزرعه خورشید در چین قرار دارد و می‌تواند تا یک میلیارد وات انرژی تولید کند.

جاروبرقی دی‌اکسید کربن

این ماشین در سال ۲۰۱۶ در سوئد ساخته شده و با جذب دی‌اکسید کربن به تصفیه هوا کمک می‌کند.

پلاستیک گیاهی

این محصول در اندونزی تولید می‌شود و از ضایعات کشاورزی مثل ذرت و نیشکر استفاده می‌کند.

باتری‌های سازگار با محیط زیست

این باتری با استفاده از آلومینیوم در دانشگاه فناوری چالمرز سوئد تولید شده است.

  • گروه اخبار : گروه های محتوا,اخبار پايگاه
  • کد خبر : 334264
:
مهسا نجفی غریبدوستی
خبرنگار

مهسا نجفی غریبدوستی

Template settings